@misc{Kubiak_Bernard_F._Model_2014, author={Kubiak, Bernard F.}, identifier={DOI: 10.15611/ie.2014.2.11}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2014, Nr 2 (32), s. 116-132}, language={pol}, abstract={W opracowaniu omówiono rozwój systemów informacji turystycznej umożliwiających dostęp bezpośredni do zamawiania realizacji usług turystycznych oraz obsługi informacyjnej turystów. Wskazano na potrzebę stałego przeprojektowywania procesów turystycznych w organizacjach turystycznych (OT), wspomaganego zastosowaniem modelu biznesowego, realizowanego za pomocą najnowszych technologii informacji i komunikacji (poprzez cloud computing), multimedialnych internetowych serwisów i portali turystycznych oraz GDS (Global Distribution Systems). Wyeksponowano również ścisłą zależność rozwoju rynku elektronicznego i handlu elektronicznego od bezpośredniego dostępu turystów do informacji, produktów i usług turystycznych dzięki integracji lokalnych, regionalnych, krajowych i globalnych systemów dystrybucji}, title={Model informacji strategicznej w obsłudze procesów biznesowych przemysłu turystycznego}, type={artykuł}, keywords={informacja, proces biznesowy, model biznesowy, przemysł turystyczny, information, business process, business model, the tourist industry}, }