@misc{Bandurowski_Piotr_Zarządzanie_2014, author={Bandurowski, Piotr}, identifier={DOI: 10.15611/noz.2014.4.01}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2014, Nr 4 (21), s. 9-21}, language={pol}, abstract={Artykuł zwraca uwagę na stosunkowo nowy rodzaj zarządzania klientami oraz wskazuje główne determinanty sukcesu na arenie międzynarodowej. Zarządzanie Globalnym Klientem (ZGK) ma dużo wspólnego z Zarządzaniem Kluczowymi Klientami (ZKK), lecz jest dodatkowo wzbogacone o pierwiastek globalny. Czynnik ten zmienia bardzo dużo w całym procesie, wymaga holistycznego spojrzenia na współpracę oraz szeregu zmian w wewnętrznych strukturach firmy. Dzisiejsza specyfika rynku niejako skazuje firmy na rozwój międzynarodowy. Podyktowane jest to zdobywaniem nowych rynków przez największe na świecie koncerny, które potrzebują dostawców lokalnych. Konkurencyjność firmy aspirującej do miana globalnej w perspektywie następnych dziesięcioleci zależeć będzie od stopnia otwartości na globalne trendy, procesy adaptacyjne oraz transformacyjne. Sprawę dodatkowo utrudniają różnice strefowe oraz kulturowe, które niejednokrotnie przyczyniają się do fiaska planów rozwoju firm myślących o ekspansji}, title={Zarządzanie globalnym klientem − wyzwania organizacyjne}, type={artykuł}, keywords={Zarządzanie Globalnymi Klientami, Zarządzanie Kluczowymi Klientami, zarządzanie międzykulturowe, różnice kulturowe, warsztaty międzykulturowe, korporacje transnarodowe (KTN), Global Account Management (GAM), Key Account Management (KAM), cross-cultural management, cultural differences, muliticultural workshops, transnational corporations}, }