@misc{Węgrzyn_Grażyna_Wykształcenie_2015, author={Węgrzyn, Grażyna}, identifier={DOI: 10.15611/e21.2015.1.05}, year={2015}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Ekonomia XXI Wieku = Economics of the 21st Century, 2015, Nr 1 (5), s. 90-100}, language={pol}, abstract={Celem opracowania jest wyjaśnienie wpływu poziomu wykształcenia i kwalifikacji pracowników na innowacyjność gospodarki. W literaturze często spotyka się pogląd, że wiedza przekłada się na innowacje. Wyższy poziom wykształcenia pracowników generuje większą liczbę innowacyjnych pomysłów, co powoduje wzrost poziomu innowacyjności. Zakres przestrzenny analizy obejmuje kraje Unii Europejskiej w latach 2004-2012. W artykule wyjaśniono znaczenie kapitału ludzkiego dla gospodarki, a szczególnie dla jej konkurencyjności i innowacyjności, przeprowadzono analizę porównawczą struktury pracowników pod względem poziomu wykształcenia i posiadanych kwalifikacji w poszczególnych krajach Unii Europejskiej, a także podjęto próbę wyjaśnienia wpływu poziomu wykształcenia pracowników na innowacyjność gospodarek. Z przeprowadzonej analizy wynika, że poziom innowacyjności jest determinowany zarówno przez poziom wykształcenia, jak i kwalifikacje pracowników. Z punktu widzenia innowacyjności gospodarek ważny jest nie tylko poziom kwalifikacji, ale także specjalizacja}, title={Wykształcenie i kwalifikacje pracowników jako determinanta zmian w poziomie innowacyjności gospodarek}, type={artykuł}, keywords={innowacyjność, wykształcenie, kwalifikacje, innovation, education, qualifications}, }