@misc{Mazurek_Szymon_Crowdsourcing,_2015, author={Mazurek, Szymon}, identifier={DOI: 10.15611/e21.2015.1.07}, year={2015}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Ekonomia XXI Wieku = Economics of the 21st Century, 2015, Nr 1 (5), s. 124-137}, language={pol}, abstract={Crowdsourcing to proces uzyskiwania przez przedsiębiorstwo danego dobra lub wartości od licznej grupy ludzi lub firm (tzw. tłum), których tożsamość (w przeciwieństwie do outsourcingu) nie jest w całym procesie istotna. Dodatkowo jednostkowe zaangażowanie każdego z uczestników może być bardzo małe. W artykule omówiono istotę crowdsourcingu oraz zaprezentowano różne jego rodzaje. Przedstawiono przykłady skutecznego wykorzystania crowdsourcingu w celu pozyskania takich dóbr i wartości, jak: informacje, dobra cyfrowe, środki finansowe, usługi, innowacyjne pomysły czy zasoby techniczne. Opisano również podstawowe zasady funkcjonowania platform crowdsourcingowych oraz prawidłowości rządzące procesami organizacji relacji między dostawcami i odbiorcami. Pod koniec rozważań omówiono możliwość wykorzystania crowdsourcingu do pozyskiwaniu zasobów na potrzeby biznesu międzynarodowego}, title={Crowdsourcing, czyli pozyskiwanie zasobów na rynkach sieciowych}, type={artykuł}, keywords={crowdsourcing, ekonomia sieci, sieci przedsiębiorstw, crowdfunding, social lending, microtasking, grid computing, outsourcing, economy of networks, business networks}, }