@misc{Tarnowska_Agnieszka_Możliwości_2015, author={Tarnowska, Agnieszka}, identifier={DOI: 10.15611/sps.2015.13.05}, year={2015}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Śląski Przegląd Statystyczny = Silesian Statistical Review, 2015, Nr 13 (19), s. 57-69}, language={pol}, abstract={W opracowaniu poddano analizie przede wszystkim zmiany infrastruktury edukacyjnej i jej wykorzystania w województwie dolnośląskim na tle Polski ogółem, jakie nastąpiły w okresie 1999-2012, tj. od reformy szkolnictwa i podziału administracyjnego kraju. Szczególną uwagę zwrócono na obszary wiejskie, ponieważ wykształcenie ich mieszkańców wyraźnie odbiega od poziomu krajowego. Celem opracowania była ocena, czy młodzi mieszkańcy wsi mają podobne możliwości edukacyjne do mieszkańców kraju ogółem oraz z czego wynikają różnice w poziomie ich wykształcenia. Analizą objęto edukację dzieci i młodzieży począwszy od wychowania w żłobkach, a na wykształceniu średnim kończąc. W oparciu o dane GUS wykazano częściową poprawę warunków i możliwości edukacyjnych, także na wsi, gdzie np. większa część dzieci objęta została wychowaniem przedszkolnym}, title={Możliwości edukacyjne i wychowawcze na obszarach wiejskich województwa dolnośląskiego na tle kraju}, type={artykuł}, keywords={infrastruktura edukacyjna, wieś, województwo dolnośląskie, reforma edukacyjna, nauczanie języków obcych, educational infrastructure, village, Lower Silesia, educational reform, teaching of foreign languages}, }