@misc{Haromszeki_Łukasz_Ocena_2015, author={Haromszeki, Łukasz and Jarco, Piotr}, identifier={DOI: 10.15611/sie.2015.1.04}, year={2015}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Społeczeństwo i Ekonomia = Society and Economics, 2015, Nr 1 (3), s. 47-58}, language={pol}, abstract={Badania kompetencji zawodowych absolwentów polskich szkół wyższych powinny odgrywać ważną rolę w projektowaniu systemu edukacyjnego. Postulat ten związany jest z założeniem mówiącym o istnieniu bezpośredniego związku pomiędzy ofertą edukacyjną polskich uczelni a głównymi wskaźnikami rynku pracy. Niezależnie od siły tej zależności, która bywa dziś dyskutowana, należy stwierdzić, że w praktyce badawczej z tego obszaru istnieje wiele konkurencyjnych metodologii. Ta różnorodność podejść badawczych rodzi wiele niejasności interpretacyjnych podczas prób uogólniania wyników. Zaprezentowane badania skupiają się na jednej z perspektyw – opinii absolwentów o możliwości nabywania kompetencji zawodowych (w toku studiów) w kontekście aktualnych oczekiwań pracodawców. Próbą badaną byli pracujący absolwenci prywatnych szkół wyższych o profilu ekonomicznym z terenu Wrocławia (N-181).}, title={Ocena procesu nabywania kompetencji zawodowych absolwentów studiów ekonomicznych w perspektywie potrzeb lokalnych pracodawców}, type={artykuł}, keywords={absolwenci, kompetencje zawodowe, rynek pracy, edukacja, pracodawcy, graduates, occupational competence, labour market, education, employers}, }