@misc{Czetwertyński_Sławomir_Kultura_2015, author={Czetwertyński, Sławomir}, identifier={DOI: 10.15611/sie.2015.1.10}, year={2015}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Społeczeństwo i Ekonomia = Society and Economics, 2015, Nr 1 (3), s. 152-166}, language={pol}, abstract={Niniejszy artykuł stanowi próbę wykazania wpływu kultury kopiowania na ekonomiczny wymiar obrotu dobrami informacyjnymi. Kultura kopiowania stanowi istotny aspekt społeczny, który znajduje swoje odzwierciedlenie w aktywności internautów. Skala tego zjawiska nie pozwala na jego zignorowanie, szczególnie w kontekście opłacalności ekonomicznej posiadaczy praw autorskich. W artykule postawiono hipotezę głoszącą, że nieautoryzowane kopiowanie poprzez Internet cechuje wysoki stopień przyzwolenia społecznego. Celem artykułu jest wykazanie słuszności tej hipotezy na drodze analizy retrospektywnej praktyk kopiowania oraz rozważań współczesnych przykładów.}, title={Kultura kopiowania a pozarynkowy obrót dobrami informacyjnymi w erze Internetu}, type={artykuł}, keywords={kultura kopiowania, prawa autorskie, dobra informacyjne, copy culture, copyright, information goods}, }