@misc{Stańczyk-Hugiet_Ewa_Być_2015, author={Stańczyk-Hugiet, Ewa}, identifier={DOI: 10.15611/mf.2015.1.07}, year={2015}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Management Forum, 2015, vol. 3, no. 1, s. 42-47}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest przedstawienie ewolucyjnego ujęcia procesu odnowy strategicznej ze szczególnym wyeksponowaniem adaptacji organizacji i selekcji ze strony otoczenia oraz koewolucji organizacji i otoczenia na podstawie badań literaturowych. Do zrozumienia odnowy strategicznej istotne jest wyjaśnienie charakterystyki otoczenia współczesnego biznesu, w którym istotną rolę odgrywają przełomowe innowacje, a zmiany określane są kategorią high-velocity. Wykorzystanie perspektywy selekcji oraz adaptacji wskazuje, że ewolucyjna epistemologia podkreśla rolę adaptacji, którą utożsamiono z odnową strategiczną. Z kolei wątek selekcji pozwala wskazać na koewolucję jako ważny proces odnowy organizacyjnej. Jednym z wniosków przeprowadzonych badań jest to, że odnowa strategiczna jest procesem silnie uwarunkowanym zmianami zewnętrznymi i z tego względu tempo zmian wewnętrznych powinno korelować z tempem zmian zewnętrznych}, title={Być albo nie być? Odnowa strategiczna z perspektywy ewolucyjnej}, type={artykuł}, keywords={odnowa strategiczna, adaptacja, dostosowanie, strategic renewal, adaptation, adjustment}, }