@misc{Baran_Małgorzata_Mentoring_2015, author={Baran, Małgorzata}, identifier={DOI: 10.15611/mf.2015.2.01}, year={2015}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Management Forum, 2015, vol. 3, no. 2, s. 3-8}, language={pol}, abstract={W niniejszym artykule przedstawiona została koncepcja zarządzania różnorodnością oraz korzyści, a zarazem motywacje do podejmowania strategii zarządzania różnorodnością w przedsiębiorstwach. Artykuł prezentuje wyniki badania jakościowego przeprowadzonego w polskich firmach na temat mentoringu jako narzędzia zarządzania różnorodnością w wymiarze wieku. Wyniki te potwierdzają, że mentoring świadomie stosowany w przedsiębiorstwach może być dostosowanym do potrzeb firmy narzędziem zarządzania pracownikami różnych generacji. Z tego tytułu pracodawcy dostrzegają szereg korzyści zarówno dla firmy, jak i pracowników zaangażowanych w proces mentoringu. Najważniejsze z nich to przede wszystkim korzyści rozwojowe dla pracowników. Z perspektywy menedżera – pracodawcy kluczowe jest usprawnienie procesu zarządzana wiedzą w organizacji, tj.: zapewnienie dopływu nowej wiedzy i umiejętności, zwiększenie wymiany wiedzy między pracownikami, a także zatrzymanie zasobów wiedzy w firmie}, title={Mentoring jako element zarządzania różnorodnością w przedsiębiorstwach}, type={artykuł}, keywords={mentoring, zarządzanie różnorodnością, zarządzanie wiekiem, przedsiębiorstwa, diversity management, age management, enterprises}, }