@misc{Głuszek_Ewa_Wielowymiarowość_2015, author={Głuszek, Ewa}, identifier={DOI: 10.15611/mf.2015.2.05}, year={2015}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Management Forum, 2015, vol. 3, no. 2, s. 30-37}, language={pol}, abstract={Badacze zajmujący się reputacją przedsiębiorstwa są w większości zgodni co do tego, że opiera się ona na dokonywaniu oceny, osądu interesariuszy na temat finansowego, społecznego i środowiskowego wpływu firmy. Uważają również, że reputacja jest zjawiskiem złożonym i wielowymiarowym, a najczęstszymi wymiarami, za pomocą których opisuje się ten konstrukt, są: rozgłos (being known), fachowość (being known for something) oraz sympatia (generalized favorability). O ile dwa ostatnie wymiary nie budzą zastrzeżeń i pojawiają się w wielu prestiżowych publikacjach na temat reputacji, o tyle wymiar rozgłosu wydaje się co najmniej dyskusyjny. Artykuł przedstawia szereg argumentów przemawiających za wykluczeniem tego wymiaru jako elementu reputacji przedsiębiorstwa, co powinno przyczynić się do większej klarowności tego pojęcia. Definicje, które usiłują uchwycić zbyt wiele znaczeń, stają się problematyczne dla badaczy, jak i przedstawiają niewielką wartość dla praktyków}, title={Wielowymiarowość reputacji przedsiębiorstwa – czy rozgłos może być jednym z wymiarów?}, type={artykuł}, keywords={reputacja przedsiębiorstwa, wielowymiarowość reputacji, wymiar rozgłosu, corporate reputation, reputation multidimensionality, prominence (visibility) dimension}, }