@misc{Kubus_Mariusz_Identyfikacja_2015, author={Kubus, Mariusz}, identifier={DOI: 10.15611/ekt.2015.2.08}, year={2015}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Ekonometria = Econometrics, 2015, Nr 2 (48), s. 89-99}, language={pol}, abstract={Dysponując zbiorem danych o dokonanych transakcjach i cechach demograficznych klientów, można wykorzystać scoring marketingowy w akcjach skierowanych na wspieranie sprzedaży. Stosowane w nim metody dyskryminacji napotykają często problem niezbilansowania próby uczącej oraz zbędnej informacji w postaci zmiennych, które nie mają związku z zakupem produktu. W artykule analizowany jest rynek ubezpieczeń, gdzie do scoringu wykorzystana będzie metoda ważonych k najbliższych sąsiadów oraz wielowymiarowe kryteria doboru zmiennych. Selekcja zmiennych znacząco wpłynęła na zwiększenie liczby poprawnie zidentyfikowanych potencjalnych nabywców polisy}, title={Identyfikacja potencjalnych nabywców polis ubezpieczeniowych w warunkach mocno niezbilansowanej próby uczącej}, type={artykuł}, keywords={scoring marketingowy, metoda ważonych k najbliższych sąsiadów, selekcja zmiennych, marketing scoring, weighted k nearest neighbours method, feature selection}, }