@misc{Grębosz_Magdalena_Paradoks_2016, author={Grębosz, Magdalena and Pointet, Jean-Marc}, identifier={DOI: 10.15611/noz.2016.1.04}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2016, Nr 1 (26), s. 52-62}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest próba przedstawienia koncepcji „retro-innowacji” w zarządzaniu marką; polegającej na łączeniu stylu retro marki z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi produktów. Celem studiów literaturowych było dokonanie analizy koncepcji marki retro wobec zmian postaw konsumentów. W artykule przedstawiono także wyniki badań empirycznych z obszaru zarządzania marką retro. Wybrane przypadki zarządzania marką poprzez łączenie stylu retro z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi produktów były przedmiotem badań prowadzonych we Francji i w Polsce w 2015 roku. Analiza ich wyników dowodzi; iż wykorzystanie koncepcji retro w zarządzaniu marką wzbudza szczególne zainteresowanie wśród konsumentów; zwłaszcza jeśli jednocześnie produkty marki oparte są na nowych rozwiązaniach technologicznych}, title={Paradoks „retro-innowacji” w zarządzaniu marką}, type={artykuł}, keywords={marketing retro, marka retro, innowacje, postawy konsumentów, wizerunek marki, retro-marketing, retro-brand, innovation, consumers attitudes, brand image}, }