@misc{Król_Anna_Metody_2016, author={Król, Anna}, identifier={DOI: 10.15611/ekt.2016.1.02}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Ekonometria = Econometrics, 2016, Nr 1 (51), s. 20-30}, language={pol}, abstract={Jedną z ważnych form inwestycji w zasoby ludzkie jest edukacja, która może przynosić korzyści zarówno poszczególnym jednostkom, jak i całemu społeczeństwu. Podniesienie poziomu wykształcenia, jak każda inna inwestycja, wymaga ponoszenia nakładów w celu osiągnięcia określonych korzyści. Bilans pomiędzy planowanymi kosztami a potencjalnymi zyskami związanymi z przedsięwzięciem decyduje o przeznaczeniu środków na jego realizację. Celem artykułu jest przedstawienie metod dyskontowych jako narzędzi do oceny efektywności inwestycji w edukację wyższą i wyznaczania prywatnej stopy zwrotu z inwestycji w edukację. Zaprezentowane zostały klasyczne metody z grupy analizy kosztów i korzyści w ocenie projektów inwestycyjnych oraz przedyskutowane wybrane aspekty ich wykorzystania w obszarze analizy efektywności edukacji na poziomie akademickim}, title={Metody dyskontowe w ocenie efektywności nakładów na edukację wyższą}, type={artykuł}, keywords={metody dyskontowe, analiza kosztów i korzyści, discount methods, cost-benefit analysis}, }