@misc{Tkocz_Anita_Rola_2016, author={Tkocz, Anita}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.458.02}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 458, s. 23-32}, language={pol}, abstract={W Polsce następuje rozwój organizacji pozarządowych. Prowadzą one działalność w różnych obszarach życia społecznego oraz rozwiązują problemy społeczne. W tym celu wykorzystują narzędzie, jakim jest marketing społeczny. Jest to sposób zarządzania produktami abstrakcyjnymi, czyli ideami. Wykorzystuje się do tego zasady oraz techniki marketingowe. Zadaniem marketingu społecznego jest wpływanie na zachowania społeczne dla uzyskania korzyści przez grupę docelową oraz całe społeczeństwo. Ma on pozytywny wpływ na kwestie społeczne w dziedzinie zdrowia publicznego, profilaktyki oraz ochrony środowiska naturalnego. Do zmiany postaw i zachowań wykorzystywana jest reklama społeczna. Jest to przekaz skierowany do masowego odbiorcy, który korzysta z tej samej estetyki, stylistyki oraz kanałów co reklama komercyjna. Jej celem jest zasygnalizowanie danego problemu społecznego i zachęcenie do działania, które będzie mu zapobiegać lub prowadzić do zminimalizowania jego skutków. Celem tego opracowania jest przybliżenie pojęcia marketingu społecznego, ukazanie jego interdyscyplinarności oraz roli, jaką odgrywa w kształtowaniu postaw społecznych}, title={Rola marketingu społecznego w kształtowaniu zmian społecznych}, type={artykuł}, keywords={marketing społeczny, organizacje pozarządowe, kampanie społeczne, social marketing, non-governmental organizations, social campaigns}, }