@misc{Żurek_Natalia_Problemy_2016, author={Żurek, Natalia}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.458.07}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 458, s. 77-87}, language={pol}, abstract={Reklama to istotny element strategii marketingowej współczesnych przedsiębiorstw. Jest to także jeden z najważniejszych sposobów komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, a w konsekwencji z konsumentem. Kształtuje świadomość konsumenta, jego gotowość do zakupu, jak również ogół działań składających się na proces zakupu. Przyczynia się także do intensyfikacji popytu na określone dobra. Wraz z postępem technologicznym i rozwojem współczesnej gospodarki pojawiły się problemy etyczne i moralne, które oscylują wokół tematu komunikatu reklamowego. Celem artykułu jest przedstawienie reklamy jako sposobu komunikacji rynkowej oraz próba identyfikacji problemów etycznych reklam w kontekście etyki biznesu. Na potrzeby artykułu przytoczono również badania autorskie, których przedmiotem jest poznanie opinii odbiorców na temat reklamy zawierającej treści nieetyczne oraz jej wpływu na zachowania zakupowe nabywców}, title={Problemy etyczne reklam w aspekcie relacji społecznych}, type={artykuł}, keywords={reklama, komunikat reklamowy, etyka reklamy, etyka biznesu, zachowania nabywców, advertising, advertising message, business ethics, consumer behaviour}, }