@misc{Maciejewski_Grzegorz_Zastosowanie_2016, author={Maciejewski, Grzegorz}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.459.04}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 459, s. 39-49}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest zaprezentowanie metody ocen ekspertów w badaniach kierunków rozwoju handlu i usług. W opisanym w artykule badaniu wzięło udział 20 ekspertów z handlu i 23 ekspertów z usług. Dobór ekspertów był celowy, były to osoby, które z racji swoich zainteresowań, wiedzy i doświadczenia należy uznać za ekspertów w zakresie handlu i usług. Perspektywę badawczą stanowił rok 2020. Dzięki zastosowanej metodzie uzyskano informacje m.in. na temat zmian mogących nastąpić w handlu i usługach w Europie, przewidywanych zmian w ofercie przedsiębiorstw handlowych i usługowych czy przewidywanych zmian w sposobach obsługi klientów. Metodę ocen ekspertów można zatem uznać za przydatną w badaniach kierunków rozwoju handlu i usług mimo zidentyfikowanych wad i ograniczeń}, title={Zastosowanie metody ocen ekspertów w badaniach kierunków rozwoju handlu i usług}, type={artykuł}, keywords={metoda ocen ekspertów, handel detaliczny, usługi, badania jakościowe, Europa, expert’s evaluation method, retail trade, services, qualitative research, Europe}, }