@misc{Awdziej_Marcin_Wykorzystanie_2016, author={Awdziej, Marcin and Tkaczyk, Jolanta}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.459.09}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 459, s. 90-102}, language={pol}, abstract={Celem prezentowanego opracowania jest krytyczna analiza możliwości wykorzystania symulacyjnych gier decyzyjnych w badaniach eksperymentalnych w marketingu. W artykule omówiono istotę, wady i zalety wykorzystywania gier w badaniach oraz wskazano możliwe obszary marketingu, w których gry mogą być wykorzystane. W opracowaniu posłużono się przykładem gry Markstrat, która jest najczęściej wykorzystywana w badaniach eksperymentalnych w zarządzaniu i marketingu, a której syntetyczną charakterystykę przedstawiono. Zdaniem autorów, gry symulacyjne, mimo ograniczeń wynikających między innymi z realizmu i rzetelności, mają znaczący potencjał, zwłaszcza w badaniach złożonych procesów decyzyjnych. Konieczne jest jednak uzupełnianie wyników uzyskanych za ich pomocą bardziej konwencjonalnymi metodami badań, takimi jak ankiety czy wywiady}, title={Wykorzystanie symulacyjnych gier decyzyjnych w badaniach eksperymentalnych w marketingu}, type={artykuł}, keywords={symulacyjne gry decyzyjne, badania eksperymentalne, marketing, simulation business games, experimental research}, }