@misc{Olejniczak_Magdalena_Wykorzystanie_2016, author={Olejniczak, Magdalena}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.460.03}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 460, s. 28-37}, language={pol}, abstract={Badania marketingowe stanowią ważny element procesu kreowania nowych produktów. W procesie opracowywania innowacji produktowych istotną rolę odgrywa konsument, stąd poznanie jego preferencji odbywa się za pomocą różnorodnych technik badawczych. Jednak w przypadku produktów żywnościowych segmentu żywności funkcjonalnej wykorzystanie wiedzy konsumentów jest niewielkie. Innowacyjny charakter tego rodzaju żywności powoduje problematyczność formułowania przez konsumentów swoich preferencji i oczekiwań. Celem artykułu jest określenie typowych technik badawczych, jakie mogą być wykorzystywane na poszczególnych etapach rozwoju nowych produktów żywności funkcjonalnej. W artykule wskazano również na trudności pozyskiwania informacji od konsumentów w przypadku innowacyjnych produktów żywnościowych}, title={Wykorzystanie badań marketingowych w kreowaniu innowacji na rynku żywności funkcjonalnej}, type={artykuł}, keywords={żywność funkcjonalna, rozwój nowych produktów, badania marketingowe, functional food, new products development, marketing research}, }