@misc{Kolasińska-Morawska_Katarzyna_Dzieci_2016, author={Kolasińska-Morawska, Katarzyna}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.460.17}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 460, s. 189-198}, language={pol}, abstract={W XXI wieku z nurtem konsumpcjonizmu styczność mają również dzieci jako najmłodsi członkowie społeczeństw i zarazem konsumenci. To one, ulegając urokowi procesów komunikacyjno-transakcyjnych, na bazie nowinek technologicznych stają się już dziś niezwykle atrakcyjnym potencjałem biznesowym. Celem badawczym podjętych w artykule rozważań jest oznaczenie roli dziecka XXI wieku w procesach zakupowych gospodarstw domowych. Obiektem prowadzonych badań byli młodzi konsumenci, to znaczy dzieci w wieku 7-12 lat. Zastosowaną metodą badawczą była metoda ankiety bezpośredniej. Niniejszy materiał skutkuje implikacjami wskazującymi na narastające znaczenie wyedukowanych informacyjnie i technologicznie natywnych Infodzieci ery cyfryzacji jako superklientów kreślących przyszłość zarówno społeczną, jak i gospodarczą}, title={Dzieci w XXI wieku – wyniki badań nad rolą i znaczeniem dziecka w procesach decyzyjnych gospodarstw domowych}, type={artykuł}, keywords={dziecko, konsument, nowe technologie, child, consumer, new technology}, }