@misc{Haberla_Marcin_Znaczenie_2016, author={Haberla, Marcin}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.460.21}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 460, s. 235-241}, language={pol}, abstract={W ostatnich latach coraz więcej podmiotów przywiązuje szczególną wagę do prowadzenia badań marketingowych. Są to już nie tylko przedsiębiorstwa, ale również inne podmioty (jednostki samorządu terytorialnego, fundacje, stowarzyszenia), które doceniają korzyści i czerpią realne zyski z realizacji takich działań. Badania marketingowe są również aplikowane w działalności takich podmiotów, jak klastry. Bardzo często są wykorzystywane w przypadku opracowywania m.in. strategii rozwoju bądź też opracowywania pakietu usług świadczonych na rzecz członków klastra, jak również w ocenie jakości dotychczas świadczonych usług. Celem niniejszego artykułu jest prezentacja zakresu badań marketingowych wykorzystywanych przez klastry, służących m.in. generowaniu celów działalności, wykorzystywanych w dokumentach strategicznych, w tym również w kontekście konkursu Krajowych Klastrów Kluczowych}, title={Znaczenie badań marketingowych w działalności klastrów}, type={artykuł}, keywords={klastry, badania marketingowe, clusters, marketing research}, }