@misc{Kaniewska-Sęba_Aleksandra_Skale_2016, author={Kaniewska-Sęba, Aleksandra}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.460.24}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 460, s. 267-276}, language={pol}, abstract={Postawy wyborców wobec polityka to dobry prognostyk wyników wyborów. Z badań wynika, że pozytywny obraz kandydata na posła czy prezydenta w znaczącym stopniu determinuje pożądany przez aktora politycznego wynik głosowania. Okazuje się również, że to głównie emocje (a nie wiedza, doświadczenie czy program polityczny) w istotny sposób kształtują zachowania wyborców. Wielu głosujących nie ma bowiem żadnej merytorycznej wiedzy na temat polityka. W związku z tym przygotowano artykuł, którego celem jest systematyzacja wiedzy na temat istoty i zasad wykorzystania skal do pomiaru postaw wobec aktorów politycznych. Rozważania skupiają się w szczególności na dwóch popularnych skalach – dyferencjale semantycznym i termometrze uczuć}, title={Skale do pomiaru postaw stosowane w badaniach wizerunku polityka}, type={artykuł}, keywords={wizerunek polityka, wizerunek kandydata, skala semantyczna, termometr uczuć, skale do pomiaru postaw, image of a politician, image of a candidate, attitude scales, semantic differential, feeling thermometer}, }