@misc{Klimczak_Karol_Marek_Aspekty_2016, author={Klimczak, Karol Marek and Dynel, Marta}, identifier={DOI: 10.15611/nof.2016.1.03}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Finansach = Financial Sciences, 2016, Nr 1 (26), s. 34-41}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest opisanie, w jaki sposób analitycy rynku kapitałowego komunikują się z inwestorami w swoich raportach. Autorzy zastosowali metody analizy danych jakościowych w celu zidentyfikowania i skwantyfikowania metod komunikacji w próbie 80 raportów dotyczących spółek KGHM Polska Miedź SA, Orange Polska SA i Lubelski Węgiel Bogdanka SA w latach 2010-2015. Badanie pozwoliło na zweryfikowanie hipotez dotyczących zróżnicowania metod komunikacji stosowanych w raportach uzasadniających rekomendacje: „kupuj”, „trzymaj” i „sprzedaj”. Raporty typu „kupuj” są silnie pozytywne, podczas gdy raporty typu „sprzedaj” zawierają więcej wyjaśnień i korzystają z bardziej złożonego języka. Raporty typu „trzymaj” pozwalają analitykom prezentować osobiste opinie i komunikować niepewność}, title={Aspekty lingwistyczne raportów analityków}, type={artykuł}, keywords={analiza finansowa, rynek kapitałowy, komunikacja, financial analysis, financial market, communication}, }