@misc{Hajduga_Piotr_Międzynarodowe_2011, author={Hajduga, Piotr}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2011, Nr 195, s. 51-63}, language={pol}, abstract={Przepisy brukselskiego układu stowarzyszeniowego nałożyły, począwszy od 2 stycznia 1994 r., obowiązek zaniechania wsparcia przedsiębiorstw w sposób odmienny niż ten stosowany we Wspólnocie Europejskiej. Przede wszystkim w art. 63 pkt 1 (iii) Układu Europejskiego Polska uznała zasadę, iż „wszelka pomoc publiczna, która zniekształca lub grozi zniekształceniem konkurencji przez faworyzowanie niektórych przedsiębiorstw lub produkcji niektórych wyrobów, o ile pomoc ta może mieć negatywny wpływ na handel pomiędzy Polską a Wspólnotami”, jest niedopuszczalna, a przez to zniesiona i zakazana. To, czy Polska respektowała owo zobowiązanie, należało ocenić na podstawie zgodności pomocy stosowanej w Polsce z dorobkiem prawnym Unii Europejskiej}, title={Międzynarodowe uwarunkowania prawne udzielania pomocy publicznej w Polsce - przypadek specjalnych stref ekonomicznych}, type={artykuł}, keywords={pomoc publiczna, pomoc regionalna, specjalna strefa ekonomiczna}, }