@misc{Gala_Kamil_Lojalność_2017, author={Gala, Kamil and Bobrowski, Michał}, identifier={DOI: 10.15611/sps.2017.15.04}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Śląski Przegląd Statystyczny = Silesian Statistical Review, 2017, Nr 15, s. 81-98}, language={pol}, abstract={Artykuł poświęcony jest zagadnieniu statystycznego modelowania lojalności klientów w ubezpieczeniach komunikacyjnych – ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC p.p.m.) oraz ubezpieczeniu autocasco (AC). Obowiązkowe ubezpieczenie OC p.p.m. chroni przed finansowymi konsekwencjami szkód wyrządzonych osobom trzecim w związku z ruchem pojazdu, natomiast dobrowolne ubezpieczenie AC pokrywa koszty związane z naprawą pojazdu uszkodzonego w wyniku zdarzeń losowych lub jego kradzieżą. Głównym celem pracy jest identyfikacja czynników, które wpływają na decyzję klienta o kontynuowaniu umowy ubezpieczenia AC w tym samym zakładzie ubezpieczeń lub o zmianie ubezpieczyciela. W tym celu zostały przeanalizowane dane pochodzące z bazy danych Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Dodatkowo została zbadana korelacja między lojalnością klienta a liczbą szkód z tytułu zawartej umowy AC}, title={Lojalność klientów w ubezpieczeniach autocasco}, type={artykuł}, keywords={lojalność klientów, ubezpieczenia komunikacyjne, ubezpieczenie auto-casco, ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, uogólnione modele liniowe, customer loyalty, automobile insurance, motor own damage insurance, motor third party liability insurance, generalized linear models}, }