@misc{Kizielewicz_Joanna_Kształtowanie_2017, author={Kizielewicz, Joanna}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.473.28}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 473, s. 307-316}, language={pol}, abstract={Na rynku usług morskiej żeglugi wycieczkowej obserwowany jest trend do obniżania cen uczestnictwa w rejsach, czego powodem jest silna konkurencja pomiędzy koncernami morskich linii wycieczkowych. Aby podtrzymać zainteresowanie wśród konsumentów na rynku turystycznym, sięgają one po różne rozwiązania w kształtowaniu polityki cenowej, aby ich oferty wciąż były konkurencyjne na rynku. Celem artykułu jest identyfikacja metod kształtowania cen ofert turystycznych przez organizatorów rejsów morskich, w tym koncerny morskich linii wycieczkowych, oraz stosowanej przez nich polityki cenowej. W artykule zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych metodą eksploracyjną przy wykorzystaniu dostępnych na rynku ofert rejsów wycieczkowych proponowanych przez wiodące koncerny żeglugi wycieczkowej oraz publikowanych przez nich rocznych sprawozdań finansowych i raportów marketingowych}, title={Kształtowanie cen ofert turystycznych na rynku usług morskiej żeglugi wycieczkowej}, type={artykuł}, keywords={żegluga wycieczkowa, polityka cenowa, oferty turystyczne, cruise ship tourism, pricing policy, tourist packages}, }