@misc{Olszewski_Marcin_Zróżnicowanie_2017, author={Olszewski, Marcin and Kowalczyk, Barbara}, identifier={DOI:10.15611/pn.2017.473.36}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 473, s. 390-398}, language={pol}, abstract={Konkurencyjność przedsiębiorstw turystycznych uwarunkowana jest w dużym stopniu ich zdolnością do tworzenia innowacji. Celem artykułu jest identyfikacja poziomu innowacyjności przedsiębiorstw hotelarskich w Polsce oraz jego zróżnicowania. W pierwszej części artykułu przedstawiono przegląd badań poświęconych zróżnicowaniu poziomu innowacyjności w przedsiębiorstwach hotelarskich. Druga część przybliża metodykę badania empirycznego zrealizowanego w 2015 r. wśród 400 przedsiębiorstw hotelarskich w Polsce. W części trzeciej zaprezentowane zostały wyniki badania empirycznego. Z badania wynika, że poziom innowacyjności w statystycznie istotny sposób różnicują dwie cechy: wielkość hotelu i przynależność do międzynarodowej sieci hotelowej}, title={Zróżnicowanie innowacyjności przedsiębiorstw hotelarskich w Polsce − studium empiryczne}, type={artykuł}, keywords={innowacje, przedsiębiorstwa hotelarskie, determinanty innowacyjności, innovation, hotel enterprises, determinants of innovation activity}, }