@misc{Piasecka_Agnieszka_Ocena_2017, author={Piasecka, Agnieszka}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.481.05}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2017; Nr 481; s. 63-72}, language={pol}, abstract={Jednym z zadań Procesu Bolońskiego jest zapewnienie wysokiej jakości kształcenia w szkołach wyższych. Oznacza to konieczność budowania wewnętrznych i zewnętrznych systemów zapewnienia jakości w oparciu o określone standardy. W artykule zaprezentowano europejskie standardy z zakresu wewnętrznego zapewnienia jakości kształcenia. Omówiono także wyniki badań empirycznych, które zostały przeprowadzone w 100 wydziałach polskich uczelni. Celem badań było udzielenie odpowiedzi na pytanie: Czy i jeżeli tak, to w jakim stopniu w polskich uczelniach wewnętrzne systemy zapewnienia jakości kształcenia są wykorzystywane w procesie zarządzania? Wyniki badań wskazują, że działania realizowane w ramach wewnętrznych systemów zapewnienia jakości kształcenia są wykorzystywane w procesie realizowania funkcji kierowniczych w stopniu średnim (planowanie i podejmowanie decyzji dotyczących zasobów, klientów, dostawców, organizowanie kierunków i programów kształcenia, kontrolowanie działań i realizacji celów) oraz wysokim (planowanie i podejmowanie decyzji w zakresie prowadzenia kierunków studiów, motywowanie pracowników}, title={Ocena stopnia wykorzystania wewnętrznych systemów zapewnienia jakości kształcenia w procesach zarządzania w polskich szkołach wyższych}, type={artykuł}, keywords={polskie szkoły wyższe, wewnętrzne systemy zapewnienia jakości kształcenia, zarządzanie, Polish higher education institutions, internal quality assurance systems, management processes}, }