@misc{Tłoczyński_Dariusz_Obszary_2017, author={Tłoczyński, Dariusz}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.487.28}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 487, s. 318-330}, language={pol}, abstract={Głównym tematem pracy jest konkurencja pomiędzy portami lotniczymi. Jest ona istotna z punktu widzenia pasażera i przewoźnika. Porty lotnicze konkurują m.in. o pasażera, przewoźnika, o korzystne sloty lotnicze. Klasycznym przykładem rywalizacji są porty w Poznaniu i we Wrocławiu. Głównym celem artykułu jest ocena oddziaływania instrumentów konkurencji na analizowane porty. W tym celu dokonano analizy dostępnych danych mających wpływ na konkurencję pomiędzy portami. Główną metodą była analiza porównawcza literatury przedmiotu, analiza dokumentów źródłowych oraz analiza heurystyczna, ponadto dokonano segregacji i grupowania uzyskanych danych. Stwierdzono, że głównym instrumentem konkurencji jest oferta przewoźników, catechment area oraz airports link. Należy zauważyć, że konkurencja pomiędzy portami przyczynia się do rozwoju gospodarczego miast i regionów}, title={Obszary konkurencji w segmencie portów lotniczych. Porty lotnicze w Poznaniu i we Wrocławiu}, type={artykuł}, keywords={port lotniczy, Poznań, Wrocław, konkurencja, region, airport, competition}, }