@misc{Dąbek_Wojciech_Koncepcja_2017, author={Dąbek, Wojciech}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.491.10}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 491, s. 107-115}, language={pol}, abstract={Celem pracy jest przedstawienie spojrzenia Austriackiej Szkoły Ekonomii na problematykę rozwoju zrównoważonego. Autor posłużył się w tym celu metodą analizy i krytyki piśmiennictwa. Szczegółowo zdefiniował pojęcie zrównoważonego rozwoju – zarówno składowe tego terminu, jak i całe jego znaczenie, posiłkując się definicją UNESCO. Następnie przedstawił podstawy metodologii Austriackiej Szkoły Ekonomii, subiektywistycznego i indywidualistycznego nurtu w ekonomii, którego zwolennicy, posługując się metodologiczną zasadą homo agens (człowiek działający), wykazują nieskuteczność rządowych interwencji. W trzeciej części pracy autor stara się wykazać możliwość implementacji zasad oraz idei rozwoju zrównoważonego do rzeczywistej gospodarki, aby nie było konieczności uciekania się do przymusowych regulacji bądź nakazów instytucjonalnych, narzuconych przez organy państwowe bądź organizacje międzynarodowe. Jednym z tych sposobów może być Społeczna Odpowiedzialność Biznesu. W podsumowaniu zaprezentowano wnioski}, title={Koncepcja rozwoju zrównoważonego według Austriackiej Szkoły Ekonomii}, type={artykuł}, keywords={Austriacka Szkoła Ekonomii, ASE, rozwój zrównoważony, regulacje, Austrian School of Economics, sustainable development, regulations}, }