@misc{Szyjewski_Zdzisław_Wiarygodność_2017, author={Szyjewski, Zdzisław and Szyjewski, Grzegorz}, identifier={DOI: 10.15611/ie.2017.2.10}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu}, description={Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2017, Nr 2 (44), s. 118-131}, language={pol}, abstract={Na potrzeby podejmowania decyzji przeprowadzane są badania mające na celu lepsze poznanie tego zjawiska lub opinii przyszłych beneficjentów podejmowanej decyzji. Łatwość pozyskania informacji o określonym problemie za pomocą badania ankietowego powoduje, że jest to najczęściej wykorzystywana metoda badawcza. Budowa kwestionariusza ankietowego, dobór próby badawczej, wybór odpowiedniej procedury przeprowadzenia badania to zagadnienia, które szczegółowo opisano w literaturze. Cichym założeniem jest tu wiarygodność zebranych danych ankietowych, na podstawie których podejmowane są decyzje. Przeprowadzone i opisane w artykule badanie pokazuje, że jest to często założenie nieprawdziwe, skutkujące nietrafnymi decyzjami podejmowanymi na podstawie niewiarygodnych danych. Wskazane jest zatem poszukiwanie alternatywnych, bardziej wiarygodnych metod pozyskiwania danych do podejmowania decyzji biznesowych}, title={Wiarygodność metod badawczych}, type={artykuł}, keywords={metody badawcze, badania ankietowe, wiarygodność danych, research methods, research survey, data reliability}, }