@misc{Kuśmierczyk_Paweł_Efektywność_2017, author={Kuśmierczyk, Paweł}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.493.11}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 493, s. 150-162}, language={pol}, abstract={Nowelizacja Prawa zamówień publicznych z 22 czerwca 2016 r. wprowadziła obostrzenia, jeśli chodzi o stosowanie ceny jako jedynego kryterium wyceny ofert w prze-targach. Przetargi publiczne muszą więc mieć charakter wielokryterialny, a dominującą me-todą wyłonienia ich zwycięzcy jest zastosowanie aukcji scoringowej – zwycięską ofertą jest ta, która otrzyma łącznie największą liczbę punktów z tytułu ustalonych kryteriów. Część organizatorów przetargów wykorzystuje w tym celu metody, w których liczba punktów uza-leżniona jest od względnej pozycji danej oferty, a szczególnie od najniższej, najwyższej lub średniej oferty złożonej w przetargu. Konsekwencją tego podejścia jest to, że uczestnicy działają w warunkach ograniczonej przejrzystości – składając ofertę, nie wiedzą, jaką liczbę punktów otrzymają. Przedmiotem artykułu jest analiza właściwości teoretycznych oraz przebiegu rzeczywistych przetargów na przykładzie algorytmu wykorzystywanego w prze-targach organizowanych przez PKP PLK S.A}, title={Efektywność przetargów z punktacją uzależnioną od średniej oferty}, type={artykuł}, keywords={aukcja scoringowa, przetarg wielokryterialny, scoring auction, multi-criteria auction}, }