@misc{Liczmańska-Kopcewicz_Katarzyna_Intraprzedsiębiorczość_2017, author={Liczmańska-Kopcewicz, Katarzyna}, identifier={DOI: 10.15611/mf.2017.4.01}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Management Forum, 2017, vol. 5, no. 4, s. 1-7}, language={pol}, abstract={We współczesnej gospodarce obserwuje się coraz większą presję na zmiany, wynikającą z dynamicznie ewoluujących trendów i preferencji konsumentów. Przedsiębiorstwa dostrzegają, że koniecznym warunkiem rozwoju staje się wprowadzanie innowacji. W odpowiedzi na zmieniającą się sytuację poszukują nowych źródeł pozyskiwania innowacji, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz organizacji. Intraprzedsiębiorczość odnosi się do procesu, który zachodzi wewnątrz istniejącej firmy, niezależnie od jej wielkości, i prowadzi nie tylko do nowych przedsięwzięć biznesowych, ale także do innych innowacyjnych rozwiązań. Głównym celem artykułu jest ocena realizowanych przez przedsiębiorstwa działań wspierających intraprzedsiębiorczość jako źródło innowacyjnych pomysłów. W pierwszej części przeprowadzono kwerendę literatury przedmiotu, pozostającą w bezpośredniej relacji z podjętym tematem. Następnie zrealizowano cel główny na podstawie badania przeprowadzonego na próbie 125 przedsiębiorstw funkcjonujących w sektorze FMCG na polskim rynku. Dobór próby był celowy}, title={Intraprzedsiębiorczość jako źródło innowacyjności przedsiębiorstw w sektorze FMCG}, type={artykuł}, keywords={intraprzedsiębiorczość, przedsiębiorczość wewnętrzna, innowacje, sektor FMCG, intrapreneurship, intra-corporate entrepreneurship, innovations, FMCG sector}, }