@misc{Chomiak-Orsa_Iwona_Główne_2017, author={Chomiak-Orsa, Iwona and Mrozek, Bartłomiej}, identifier={DOI: 10.15611/ie.2017.3.04}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2017, Nr 3 (45), s. 44-54}, language={pol}, abstract={Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie rozważań autorów na temat głównych perspektyw wykorzystania Big Data w analizie zbiorów danych tworzonych, gromadzonych oraz przechowywanych w mediach społecznościowych. Inspiracją dla napisania niniejszego artykułu były badania pilotażowe przeprowadzone przez jednego z autorów mające na celu zidentyfikowanie dwóch głównych perspektyw wykorzystania Big Data do analizy informacji zawartych w mediach społecznościowych. Artykuł zawiera swoistą syntezę rozważań teoretycznych z obszaru ontologii Big Data, przeglądu kluczowych informatycznych narzędzi wykorzystywanych do pozyskiwania danych od użytkowników mediów społecznościowych oraz kierunków wykorzystania tych danych przez przedsiębiorców. W artykule zostaną pokrótce zsyntetyzowane wyniki badań prowadzonych przez autorów artykułu, które to badania szerzej zostały omówione w artykułach zamieszczonych w Przeglądzie Organizacji nr 8/2017 oraz 9/2017}, title={Główne perspektywy wykorzystania Big Data w mediach społecznościowych}, type={artykuł}, keywords={big data, media społecznościowe, serwisy społecznościowe, polityka prywatności, social media, social networking services, privacy policy}, }