@misc{Leszczyńska_Maja_Prosumencki_2017, author={Leszczyńska, Maja and Łopaciński, Karol}, identifier={DOI: 10.15611/ie.2017.3.07}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2017, Nr 3 (45), s. 80-91}, language={pol}, abstract={Współczesna ekonomia kształtuje się w warunkach globalizacji, popularyzacji nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz rozwoju społeczeństwa wiedzy. Rozwój Internetu i technologii mobilnych sprawił, iż konsumenci i organizacje funkcjonują w ramach sieci o coraz większym, często globalnym zasięgu, a także wspólnie generują wartość dodaną poprzez wymianę dóbr i usług oraz współpracę, bazując na nieznanych do niedawna modelach współdzielenia oraz kokreacji. Współcześni konsumenci odgrywają w tych modelach kluczową rolę jako tzw. prosumenci. Prosument to świadomy i aktywny konsument, który wyklucza bierne zachowanie się w stosunku do oferowanego dobra oraz chce mieć rzeczywisty wpływ na ofertę rynkową. W związku z tym często jest współtwórcą dóbr czy usług, jak również jest włączany przez przedsiębiorstwa w procesy ich projektowania i modyfikacji. W tym kontekście w ramach artykułu scharakteryzowany zostanie potencjał prosumencki polskich seniorów}, title={Prosumencki potencjał seniorów – stan obecny i perspektywy. Wyniki badań rynku polskiego}, type={artykuł}, keywords={prosumpcja, platforma ICT, rynek usług, osoby starsze, prosumtion, ICT platforms, services market, seniors}, }