@misc{Niczyporuk_Janusz_Procedura_2017, author={Niczyporuk, Janusz}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.497.04}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 497, s. 64-72}, language={pol}, abstract={W ramach procedury zamówień publicznych należy wyodrębnić: postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, postępowanie odwoławcze w zakresie udzielenia zamówienia publicznego oraz postępowanie sądowe ze skargi na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej. Zatem procedurę zamówień publicznych odzwierciedlają trzy postępowania, które ujawniają się zawsze według podanej wyżej kolejności, by zabezpieczyć spełnienie wymogów formalnych udzielenia zamówienia publicznego. O zróżnicowaniu procedury zamówień publicznych nie decyduje rodzaj sprawy, lecz pozycja ustrojowa podmiotów właściwych do jej załatwienia. W związku z tym należy przyjąć, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego i postępowanie odwoławcze w zakresie udzielenia zamówienia publicznego ma charakter administracyjnoprawny, a postępowanie sądowe ze skargi na orzeczenie KIO ma charakter cywilnoprawny. Zatem procedura zamówień publicznych okazuje się tak naprawdę „procedurą hybrydową”, ponieważ zakłada mieszanie odrębnych z punktu widzenia charakteru postępowań}, title={Procedura zamówień publicznych}, type={artykuł}, keywords={procedura, zamówienia publiczne, postępowanie odwoławcze, procedure, public procurement, appeal proceedings}, }