@misc{Mucha_Monika_Demograficzne_2017, author={Mucha, Monika}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.501.08}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 501, s. 87-95}, language={pol}, abstract={W artykule przedstawiono demograficzne uwarunkowania konsumpcji w odniesieniu do osób starszych. Wśród przesłanek zachodzących w polskim społeczeństwie na rynku dóbr i usług wymieniono proces starzenia się ludności, wzrost świadomości konsumenckiej oraz wzrost aktywności seniorów. Podjęte badania bazowały na danych pochodzących z GUS. Omawianym w artykule obiektem są osoby starsze, które zaczynają stanowić dominujący segment konsumencki. Z prognoz GUS wynika, iż w 2050 roku ok. 47% społeczeństwa polskiego stanowić będą osoby starsze. Zmiany te wywołują konieczność obrania nowych strategii przez producentów, którzy dotychczas nie traktowali poważnie seniorów jako konsumentów}, title={Demograficzne uwarunkowania konsumpcji – seniorzy na rynku dóbr i usług w Polsce}, type={artykuł}, keywords={współczesna konsumpcja, trendy w konsumpcji, demografia, seniorzy, konsumpcja osób starszych, modern consumption, consumption trends, demography, seniors, consumption of the elderly}, }