@misc{Koszewska_Małgorzata_Konsument_2017, author={Koszewska, Małgorzata}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.501.12}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 501, s. 131-140}, language={pol}, abstract={Transformacja w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) wymaga istotnych zmian modeli produkcji i konsumpcji. Metody wprowadzania tych zmian będą odmienne w rożnych gałęziach przemysłu. Specyfika konkretnych branż wymaga więc indywidulnego podejścia i precyzyjnych analiz w ich obrębie. Celem niniejszego artykułu jest analiza roli konsumenta w transformacji przemysłu tekstylno-odzieżowego w kierunku GOZ, a w szczególności analiza czynników determinujących sposób postepowania konsumentów z niepotrzebną odzieżą. Badania ankietowe przeprowadzone na reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski pokazały, że sposób postępowania ze zużytą odzieżą istotnie różnicowały zmienne socjodemograficzne, takie jak płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania. Zależność ta była mniej widoczna w przypadku wieku}, title={Konsument wobec wyzwań gospodarki o obiegu zamkniętym – rynek tekstylno-odzieżowy}, type={artykuł}, keywords={gospodarka o obiegu zamkniętym, tekstylia, odzież, zachowania konsumpcyjne, circular economy, textiles, clothing, consumer behavior}, }