@misc{Kędzierska-Bujak_Ilona_Zbilansowana_2018, author={Kędzierska-Bujak, Ilona}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.514.14}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2018, Nr 514, s. 149-156}, language={pol}, abstract={Zbilansowana karta wyników stworzona przez Kaplana i Nortona ma za zadanie wspieranie realizacji strategii jednostki gospodarczej. Ze względu na swoją złożoność, a zarazem kompleksowe podejście zwracające uwagę na zależności występujące między wynikami osiąganymi w poszczególnych perspektywach w wielu przedsiębiorstwach BSC stało się wręcz sposobem zarządzania całą jednostką gospodarczą, mającym na celu jak najefektywniejsze jej działanie oraz skuteczną realizację przyjętych celów. Wydaje się jednak, że w literaturze zajmującej się tą koncepcją, jak również podczas jej wdrażania, pomija się jakże ważne w obecnych czasach problemy natury etycznej. Celem niniejszego artykułu jest zwrócenie uwagi na możliwość nieetycznego postępowania zarówno kadry zarządzającej, jak i pracowników w jednostkach wdrażających i stosujących zbilansowaną kartę wyników}, title={Zbilansowana karta wyników i dylematy etyczne z nią związane – wybrane zagadnienia}, type={artykuł}, keywords={etyka, zbilansowana karta wyników, pomiar dokonań, ethics, balanced scorecard, performance measurement}, }