@misc{Haberla_Marcin_Badanie_2017, author={Haberla, Marcin}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.499.09}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2017; Nr 499; s. 90-99}, language={pol}, abstract={W ostatnich kilkunastu latach wzrastały rola i ranga prowadzenia badań marketingowych. Od dłuższego czasu na takie działania decydują się nie tylko przedsiębiorstwa, ale również inne podmioty (jednostki samorządu terytorialnego, fundacje, stowarzyszenia, instytucje otoczenia biznesu – IOB), które doceniają korzyści i czerpią realne zyski z ich realizacji. Takie badania wykorzystywane są również w działalności parków technologicznych. Dostarczają cennych informacji odnośnie do dotychczas świadczonych usług na rzecz firm będących rezydentami oraz wskazują ścieżki rozwoju usług, jak również eliminują te niedochodowe. Celem niniejszego artykułu jest prezentacja zakresu badań wykorzystywanych przez parki technologiczne do badania potrzeb klientów i służących m.in. ocenie jakości świadczonych usług i generowaniu nowych pomysłów przyszłych usług}, title={Badanie potrzeb klientów parku technologicznego}, type={artykuł}, keywords={park technologiczny, badania potrzeb, badania ilościowe, badania jakościowe, technology park, research needs, quantitative research}, }