@misc{Kozłowska-Makóś_Danuta_Społeczna_2018, author={Kozłowska-Makóś, Danuta and Kluzek, Marta}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.532.18}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 532; s. 185-193}, language={pol}, abstract={Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jest odpowiedzią na wyzwania stawiane przez koncepcję zrównoważonego rozwoju. Wielowymiarowość definicji CSR powoduje, że wychodzi ona poza wymogi stawiane przez prawo, a jej celem jest poszukiwanie najkorzystniejszych rozwiązań nie tylko dla organizacji, ale również dla jej otoczenia, zarówno bliższego jak i dalszego. Artykuł stanowi próbę wykazania związku między strategią podatkową przedsiębiorstwa a wypełnianiem zobowiązań wynikających z CSR. Wykorzystano przy tym metodę analizy literatury z zakresu prawa podatkowego, nauk ekonomicznych i nauk o zarządzaniu oraz metodę dedukcji i indukcji. Rozważania wskazują, że kwestiepodatkowe w większości przypadków nie są częścią programu CSR. Dowodzi się, że niezbędne zmiany w publikowaniu sprawozdań finansowych wraz z danymi polityki podatkowej stanowią o nowym obliczu optymalizacji podatkowej w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu.}, title={Społeczna odpowiedzialność biznesu a zachowania przedsiębiorstw w zakresie opodatkowania}, type={artykuł}, keywords={społeczna odpowiedzialność biznesu, corporate social responsibility, opodatkowanie przedsiębiorstw, unikanie opodatkowania, corporate taxation, tax avoidance}, }