@misc{Gregor_Bogdan_Market_2018, author={Gregor, Bogdan and Kalińska-Kula, Magdalena}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.526.01}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526; s. 11-22}, language={pol}, abstract={Zadaniem decydentów jest zrozumieć otoczenie, w którym funkcjonuje organizacja, skutecznie w nim konkurować i się rozwijać. W dzisiejszych czasach wyzwaniem dla menedżerów jest pozyskiwanie szeroko rozumianej informacji biznesowej, służącej wsparciu procesów decyzyjnych. Celem artykułu jest próba ukazania roli koncepcji market intelligence w generowaniu wartościowej wiedzy o rynku. W świetle przedstawionych wyników badania rodzime przedsiębiorstwa coraz częściej prowadzą zorganizowane działania polegające na zbieraniu i analizowaniu informacji służących wsparciu procesów decyzyjnych, dotyczących otoczenia biznesowego firmy, w tym głównie otoczenia rynkowego, a przedsiębiorcy wskazują szereg korzyści związanych z funkcjonowaniem systemu market intelligence. Badanie przeprowadzono wśród dużych i średnich organizacji na terenie całego kraju za pomocą metod wywiadu osobistego oraz ankiety e-mailowej}, title={Market intelligence w praktyce przedsiębiorstw w świetle wyników badań}, type={artykuł}, keywords={market intellingence, wiedza o rynku, procesy decyzyjne, market knowledge, decision process}, }