@misc{Bondos_Ilona_Znaczenie_2018, author={Bondos, Ilona}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.526.17}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526; s. 195-202}, language={pol}, abstract={Zgodnie z dotychczasowymi wynikami badań, oferowanie produktu uzupełniającego za darmo skutkuje przypisaniem roli kotwicy cenowej (dla oceny jego wartości) do ceny produktu podstawowego. Z kolei niska (niezerowa) cena produktu uzupełniającego automatycznie staje się kotwicą cenową dla oceny jego wartości. Celem artykułu było znalezienie odpowiedzi na następujące pytanie badawcze: Czy poziom ceny (niski/wysoki) produktu podstawowego wpływa na zakres pełnienia przez tę cenę roli kotwicy w ocenie postrzeganej wartości produktu uzupełniającego? W artykule zaprezentowano wyniki badania z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego zrealizowanego w 2017 roku. Problem badawczy został odniesiony do sytuacji zakupu abonamentu na telefon komórkowy (oferta podstawowa) oraz tabletu oferowanego na promocyjnych warunkach (produkt dodatkowy). W końcowej części wskazano wnioski z badania oraz jego ograniczenia}, title={Znaczenie kotwicy cenowej w percepcji wartości produktu dodatkowego – wyniki badania scenariuszowego}, type={artykuł}, keywords={efekt zakotwiczenia, kotwica cenowa, cena zero, niezerowa cena, postrzegana wartość, anchoring effect, price anchor, zero price, non-zero price, perceived value}, }