@misc{Bryła_Paweł_Uwarunkowania_2018, author={Bryła, Paweł}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.526.18}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526; s. 203-213}, language={pol}, abstract={Artykuł ma na celu identyfikację czynników wpływających na skłonność do zapłacenia wyższej ceny za ekologiczne produkty żywnościowe w porównaniu z produktami konwencjonalnymi. Badania ankietowe typu CAWI przeprowadzono na próbie 1000 dorosłych mieszkańców Polski. Struktura próby była zbliżona do populacji generalnej pod względem wieku, płci, wykształcenia i wielkości miasta zamieszkania. W modelu regresji wielorakiej skłonność do płacenia wyższej ceny za ekologiczne produkty żywnościowe wzrasta wraz z: 1) wielkością gospodarstwa domowego; 2) przekonaniem o wyższej jakości produktów ekologicznych; 3) akceptowaniem wyższej ceny produktów ekologicznych; 4) kierowaniem się oznaczeniami jakości; 5) przywiązywaniem wagi do wspólnotowości produktów ekologicznych; 6) dokonywaniem zakupów żywności ekologicznej przez Internet; 7) etnocentryzmem regionalnym na rynku żywności ekologicznej; 8) częstością zakupu ekologicznych produktów żywnościowych za granicą. Maleje natomiast ze wzrostem znaczenia ceny jako atrybutu produktów żywnościowych}, title={Uwarunkowania skłonności do płacenia wyższej ceny za żywność ekologiczną w porównaniu z produktami konwencjonalnymi}, type={artykuł}, keywords={marketing żywności, skłonność do płacenia, cena produktów ekologicznych, rynek żywności ekologicznej, zachowania konsumentów, food marketing, willingness-to-pay, price of organic products, organic food market, consumer behaviour}, }