@misc{Olejniczak_Magdalena_Zachowania_2018, author={Olejniczak, Magdalena}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.526.20}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526; s. 223-234}, language={pol}, abstract={W ostatnich latach obserwuje się wzrost znaczenia korzyści zdrowotnych, których konsumenci poszukują i oczekują od żywności. W wyniku tego procesu coraz częściej pojawiają się innowacyjne propozycje żywności, w tym produktów zawierających oświadczenia żywieniowe i zdrowotne. Jednym z powodów rosnącej popularności produktów z oświadczeniami żywieniowymi lub zdrowotnymi jest systematycznie poprawiająca się świadomość polskich konsumentów na temat wpływu żywności na stan psychiczny i fizyczny. Wiedza o potrzebach i zachowaniach konsumenta jest przy tym bardzo istotna, gdyż warunkuje ona między innymi osiągnięcie sukcesu w działalności przedsiębiorstwa. Celem niniejszego artykułu jest charakterystyka zachowań konsumentów na rynku produktów opatrzonych oświadczeniami żywieniowymi i zdrowotnymi na podstawie przeprowadzonych badań własnych w latach 2012-2015. Na ich podstawie został również stworzony model postępowaniakonsumentów na rynku produktów zawierających oświadczenia}, title={Zachowania konsumentów na rynku żywności opatrzonej oświadczeniami żywieniowymi i zdrowotnymi – wybrane aspekty}, type={artykuł}, keywords={zachowania konsumentów, oświadczenia żywieniowe, oświadczenia zdrowotne, żywność funkcjonalna, consumer behavior, nutrition claims, health claims, functional food}, }