@misc{Małecka_Agnieszka_Wykorzystanie_2018, author={Małecka, Agnieszka and Mitręga, Maciej}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.525.08}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 525; s. 96-104}, language={pol}, abstract={Badania marketingowe to nie tylko badania podejmowane na rzecz praktyki biznesowej, ale również służące rozwojowi nauki o marketingu. Nawiązując do tego drugiego aspektu badań marketingowych, w niniejszym artykule przedstawiona zostanie metodyka tzw. lejka paradygmatu, która pozwala dokonać systematycznego przeglądu literatury i wskazać stan rozwoju wiedzy w określonej problematyce badawczej. Jako egzemplifikacja posłuży problematyka konsumpcji kolaboratywnej i jej uwarunkowań. Jest to obiecujący i ważny społeczno- ekonomicznie kierunek badań we współczesnych naukach ekonomicznych, a w marketingu w szczególności. Przeprowadzona analiza wskazuje na to, że ten kierunek badań znajduje się jeszcze we wczesnym stadium rozwoju, co tworzy perspektywy dla kolejnych badań empirycznych i koncepcyjnych}, title={Wykorzystanie metodyki tzw. lejka paradygmatu do analizy wiedzy na temat konsumpcji kolaboratywnej i jej uwarunkowań}, type={artykuł}, keywords={konsumpcja kolaboratywna, systematyczny przegląd literatury, metodyka lejka paradygmatu, paradygmat, collaborative consumption, systematic literature review, paradigm funnel, paradigm}, }