@misc{Dębski_Maciej_Rodzinny_2018, author={Dębski, Maciej and Górska-Warsewicz, Hanna}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.535.03}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 535; s. 36-48}, language={pol}, abstract={Rynek turystyczny jest rynkiem specyficznym, którego jedną z kluczowych cech jest znacząca liczba podmiotów na nim funkcjonujących. Przeważają wśród nich mikroprzedsiębiorstwa, często o rodzinnym charakterze. Celem artykułu było przeprowadzenie analizy postrzegania rodzinnego charakteru przedsiębiorstw świadczących usługi turystyczne przez ich potencjalnych konsumentów oraz możliwości wykorzystania wymienionej cechy w procesie budowania przewagi konkurencyjnej. W opracowaniu zaprezentowano wyniki studium literatury oraz badania sondażowego na temat wyboru i percepcji obiektów noclegowych. Wyniki wskazują, że podstawą wyboru konsumentów jest cena oraz inne elementy „twarde”, takie jak lokalizacja czy komfort. Jednocześnie elementy usługi noclegowej, takie jak gościnność, atmosfera czy związane z nimi relacje z właścicielem, nie będąc czynnikami kluczowymi, mają istotne znaczenie i mogą stanowić wyróżnik małych podmiotów.}, title={Rodzinny charakter mikroprzedsiębiorstw świadczących usługi noclegowe jako element zarządzania relacjami z klientem – perspektywa konsumencka}, type={artykuł}, keywords={firmy rodzinne, mikroprzedsiębiorstwa, turystyka, family businesses, micro businesses, tourism}, }