@misc{Krukowska_Renata_Bariery_2018, author={Krukowska, Renata and Haponiuk, Iwona Ewa}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.535.08}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 535; s. 90-100}, language={pol}, abstract={Wdrażanie kompleksowych działań z zakresu promocji miasta często utrudniają bariery prawne. Celem pracy jest identyfikacja oraz określenie skutków, wraz z propozycją eliminacji, głównych przeszkód prawnych pojawiających się w działaniach samorządu miejskiego w promocji turystycznej. Artykuł opiera się na analizach empirycznych prowadzonych przez osoby zatrudnione w działach turystyki urzędów miast oraz wywiadach z przedstawicielami organizacji turystycznych. Zidentyfikowane bariery wymagają zmian legislacyjnych bądź nowych uregulowań prawnych, wykładni prawa oraz kreatywności w znajdowaniu rozwiązań. Barierą prawną w obrębie marketingu terytorialnego i promocji może być zarówno rygoryzm regulacji, jak i ich zbytnia liberalizacja. Należy szukać możliwości delegowania zadań do samorządu gospodarczego, przemysłu turystycznego czy ROT/LOT, natomiast działania związane z finansowaniem działań promocyjnych – ukierunkowywać na współpracę i partnerstwo publiczno-prywatne.}, title={Bariery prawne w zarządzaniu marketingiem terytorialnym w miastach}, type={artykuł}, keywords={promocja turystyczna, jednostki samorządu terytorialnego, prawo, tourist promotion, local government units, law}, }