@misc{Michalska-Dudek_Izabela_Implementacja_2018, author={Michalska-Dudek, Izabela and Rapacz, Andrzej and Gryszel, Piotr}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.535.11}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 535, s. 120-132}, language={pol}, abstract={W artykule przedstawione zostały wyniki badań ankietowych, które pozwoliły na ocenę stopnia znajomości oraz wykorzystania technologii CRM (Customer Relationship Management) przez właścicieli i menedżerów biur podróży w Polsce, a także identyfikację podstawowych korzyści oraz zagrożeń związanych z wdrażaniem tych rozwiązań informatycznych. Przeprowadzone badania miały charakter badań niepełnych, reprezentacyjnych, wywiadów bezpośrednich na podstawie kwestionariusza, przeprowadzanych z udziałem ankieterów oraz ankiety internetowej. Autorzy – porównując wskazania badanych podmiotów z roku 2005 (N = 305) oraz 2015 (N = 290) – prezentują dekadę doświadczeń i przemian dotyczących implementacji systemów wspomagających zarządzanie relacjami z klientami na rynku organizacji i pośrednictwa w turystyce w Polsce.}, title={Implementacja systemów wspomagających zarządzanie relacjami z klientem klasy CRM w praktyce funkcjonowania biur podróży w Polsce – dekada doświadczeń}, type={artykuł}, keywords={zintegrowane systemy klasy CRM, Customer Relationship Management, CRM, biuro podróży, organizator turystyki, agent turystyczny, integrated CRM class systems, travel agency, tour operator, tourist agent}, }