@misc{Chomiak-Orsa_Iwona_Wpływ_2018, author={Chomiak-Orsa, Iwona and Osińska, Angelika}, identifier={DOI: 10.15611/ie.2018.1.02}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2018, Nr 1 (47), s. 22-31}, language={pol}, abstract={Rozwój rynku produktów IT przyczynił się, z jednej strony, do wzrostu rozwiązań powielarnych, z drugiej zaś – do poszukiwania przez przedsiębiorców rozwiązań idealnie dopasowanych do ich potrzeb. Zdeterminowało to zmiany w idei dostępności do kodu oraz możliwości realizacji modyfikacji w oprogramowaniu nie tylko przez deweloperów oprogramowania, ale również przez użytkowników końcowych. Każda jednak zmiana w oprogramowaniu przyczynić się może do powstania błędu, dlatego też przebieg procesu obsługi błędów oprogramowania jest ważnym zagadnieniem dla każdego przedsiębiorstwa, którego funkcjonowanie opiera się na systemach informatycznych. Proces ten powinien być jasny, sprawny, kontrolowany i ustawicznie doskonalony. Dlatego też coraz częściej poszukuje się skutecznych narzędzi, które umożliwią skuteczne zarządzanie tym procesem. Artykuł niniejszy wskazuje, że skutecznym narzędziem może być model zarządzania usługami IT, jakim jest Information Technology Infrastructure Library (ITIL). Celem artykułu jest wykazanie, iż koncepcja ITIL jest właściwym wyborem dla problemu poprawy procesu obsługi błędów oprogramowania}, title={Wpływ ITIL na procesy obsługi błędów oprogramowania}, type={artykuł}, keywords={błąd oprogramowania, usługa, proces, ITIL, obsługa błędów, eksploatacja usług, doskonalenie procesu, software error, service, process, error handling, service operation, process improvement}, }