@misc{Chomiak-Orsa_Iwona_Doskonalenie_2018, author={Chomiak-Orsa, Iwona and Osińska, Angelika}, identifier={DOI: 10.15611/ie.2018.4.02}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2018, Nr 4 (50), s. 22-31}, language={pol}, abstract={Artykuł opisuje możliwość i sposób wykorzystania ITIL (Information Technology Infrastructure Library) do doskonalenia procedury obsługi błędów oprogramowania. Sprawny proces obsługi produkcyjnych błędów oprogramowania (występujących po oddaniu systemu do użytkowania) ma ogromne znaczenie dla instytucji, których prawidłowe funkcjonowanie bazuje na systemach informatycznych. We współczesnym świecie praktycznie każda branża korzysta z systemów informatycznych, a ich niedostępność wywołuje w organizacjach relatywnie wysokie straty. Zapewnienie ciągłości dostępności systemów informatycznych stało się niezwykle ważnym aspektem w procesie wytwarzania oprogramowania. Proces obsługi oprogramowania musi być sformalizowany, mierzony i ciągle doskonalony. Dobrym narzędziem, na którym ten proces można oprzeć, jest ITIL w zakresie jakościowych usług dotyczących zarządzania incydentami oraz problemami, co opisano w niniejszym artykule}, title={Doskonalenie procedury obsługi błędów oprogramowania przez wykorzystanie procesów zarządzania incydentami oraz problemami według ITIL}, type={artykuł}, keywords={ITIL, błąd oprogramowania, proces incydent, problem, dostępność systemu, procedura, software error, process, incident, system availability, procedure}, }